با بهترين پارچه ژاکارد براي عيد 1403 آشنا شويد
نوشته شده توسط : afra

با بهترين پارچه ژاکارد براي عيد 1403 آشنا شويد

با نزديک شدن به بهار، اولين چيزي که در بازار در مدل هاي جديد ارائه مي شود، مانتو است. مانتو در استايل خانم هاي ايراني يک آيتم اصلي به حساب مي آيد. به همين دليل انتخاب يک مدل و پارچه مناسب، مي تواند تاثير بسياري در استايل شما داشته باشد. يکي از پرفروش ترين پارچه هاي عيد در سالهاي اخير، پارچه ژاکارد بوده است. اين پارچه مدل هاي بسيار متنوعي دارد و مي تواند نظر هر خانمي را به خود جلب کند. يکي از پرفروش ترين مدل هاي اين پارچه، پارچه ژاکارد لمه گل ريز است. به طور کلي بايد گفت بهترين پارچه ژاکارد براي عيد، پارچه ژاکارد لمه است. در حقيقت اين پارچه يکي از پرفروش ترين پارچه هاي عيد به حساب مي آيد. اگر شما نيز براي انتخاب يکي از مدل هاي پارچه ژاکارد دچار سردرگمي شديد، بد نيست بيشتر با اين پارچه آشنا شويد.

پارچه ژاکارد لمه همانطور که از نامش پيداست، داراي الياف لمه است. در نتيجه اگر به پارچه هاي درخشان علاقه داريد، مي تواند بهترين پارچه ژاکارد براي عيد شما باشد. البته الياف لمه به کار رفته در تار و پود اين پارچه، بسيار ظريف و لطيف است. در نتيجه اين پارچه درخششي بسيار اندک و البته چشم نواز دارد. پارچه ژاکارد لمه گل ريز يکي از محبوب ترين مدل هاي اين نوع از ژاکارد به حساب مي آيد. اشکال ريز و ظريف گل ها به همراه بافت نامحسوس الياف لمه در ميانشان، يک پارچه فوق العاده براي شما مي سازد. اگر مايليد بيشتر با اين پارچه و قيمت پارچه ژاکارد لمه آشنا شويد، مطالعه ادامه اين مطلب را از دست ندهيد.

با پارچه ژاکارد لمه بيشتر آشنا شويد

در بسياري از مواقع، اگر اهل خريد پارچه نباشيد و پارچه ها را نشناسيد، نمي توانيد تفاوت ميان مدل هاي مختلف پارچه ژاکارد را درک کنيد. ويژگي مشترک ميان همه مدل هاي پارچه ژاکارد، وجود طرح در بافت پارچه است. در واقع ژاکارد نام بافت اين پارچه است. طرح هايي که روي اين پارچه مي بينيد، در تار و پود ژاکارد تنيده مي شوند. به اين ترتيب شما مقاوم ترين پارچه طرحدار دنيا را در اختيار داريد که رنگ و طرح آن پس از مدتي از بين نرفته و پاک نمي شود. براي توليد انواع ژاکارد معمولا از الياف مصنوعي و ترکيبي استفاده مي شود. اما پارچه ژاکارد لمه از الياف ويسکوز تهيه مي شود. الياف ويسکوز گياهي هستند و ويژگي هاي مشابه الياف پنبه دارند. اين الياف ظاهري مات دارند و زماني که با الياف لمه ترکيب مي شوند، جلوه اي جذاب به پارچه مي دهند.

مدل هاي مختلفي از پارچه ژاکارد لمه را در بازار مشاهده خواهيد کرد. همانطور که اشاره شد، پارچه ژاکارد لمه گل ريز يکي از محبوب ترين طرح هاي اين پارچه است. با توجه به طرح و شکل پارچه، بعضي از اين مدل ها ممکن است فرمي برجسته داشته باشند. پارچه ژاکارد لمه ايستايي متوسطي دارد و در بعضي از مدل ها ممکن است داراي کشساني نيز باشد. اين پارچه زير دستي لطيف دارد و ممکن است در هنگام لمس روي پارچه، برجستگي طرح هاي آن را حس کنيد. زير دست قسمت داخل پارچه اما ممکن است اندکي زبر باشد و اين به دليل استفاده از الياف لمه و سيم در بافت آن است. در نتيجه براي دوخت بعضي از مدل هاي آن شايد نياز به آستر کشي داشته باشيد. قيمت پارچه ژاکارد لمه ترک معمولا از ساير مدل هاي آن بيشتر است.

پارچه ژاکارد لمه چه ويژگي هايي دارد؟

پارچه ژاکارد لمه را به عنوان بهترين پارچه ژاکارد براي عيد 1403 معرفي کرديم. براي اينکه بدانيد چرا اين پارچه بهترين پارچه عيد است، بد نيست به شکل جزئي با ويژگي هاي آن آشنا شويد. به همين دليل قصد داريم به صورت موردي به ويژگي هاي جذاب اين پارچه کاربردي بپردازيم. اگر هنوز در مورد قيمت پارچه ژاکارد لمه و خريد آن ابهامي داريد، مطالعه ادامه اين مطلب مي تواند براي شما مفيد باشد.

پارچه ژاکارد لمه تنوع بسياري دارد

اينکه يک پارچه صرفا زيبا باشد، کافي نيست، تنوع نيز مي تواند اهميت بسياري در انتخاب يک پارچه زيبا داشته باشد. پارچه ژاکارد لمه تنوع بسياري دارد و اين تنوع محدود به رنگ بندي نيست. شما مي توانيد طرح هاي بسيار زيبايي در ميان مدل هاي مختلف اين پارچه مشاهده نماييد. هر طرح از اين پارچه نيز در چند رنگ توليد مي شود تا شما بتوانيد بهترين پارچه ژاکارد براي عيد 1403 را پيدا کنيد. انتخاب يک طرح مناسب به شما کمک مي کند بتوانيد با اين پارچه مانتو مجلسي، رسمي و کژوال بدوزيد.

پارچه ژاکارد لمه درخشان است

بسياري از خانم ها براي دوخت لباس هاي مختلف به دنبال پارچه هاي براق و درخشان هستند. تا سالها تنها مي توانستيد در ميان پارچه هاي پولکي و سنگدوزي شده، پارچه هاي درخشان ببينيد. اما امروزه پارچه ژاکارد لمه گل ريز با داشتن الياف ظريف و درخشان، مي تواند اين نياز شما را به بهترين شکل ممکن رفع کند. اين پارچه با درخشندگي خاصي که دارد، گزينه اي عالي براي دوخت مانتوهاي شيک و رسمي است. در حقيقت به همين دليل به عنوان بهترين پارچه ژاکارد براي عيد شناخته مي شود. البته فراموش نکنيد الياف به کار رفته در اين پارچه يکي از فاکتورهاي موثر بر قيمت پارچه ژاکارد لمه است.

نگهداري از پارچه ژاکارد لمه آسان است

در انتخاب پارچه مانتويي، دوام و سهولت نگهداري از پارچه، يکي از مهمترين ويژگي ها است. انتخاب پارچه اي که مدام بايد نگران نخ کش شدن يا کثيف شدن آن باشيد، مي تواند يک روز ناراحت کننده را براي شما بسازد. به طور کلي پارچه هاي زيبا و نفيس در دسته پارچه هايي قرار دارند که بايد مراقب آنها باشيد. اما پارچه ژاکارد لمه شما را از هرگونه نگراني رها خواهد کرد. الياف ويسکوز به کار رفته در اين پارچه، به ندرت آلودگي ها را به خود جذب مي کنند. پارچه ژاکارد لمه مرغوب نيز ابدا بر اثر اصطکاک دچار پرزدهي نخواهد شد. نوع بافت و رنگ پارچه نيز به گونه اي است که در اثر شستشوي مداوم، تغييري در آن مشاهده نخواهيد کرد.

پارچه ژاکارد لمه کاربردي هاي مختلفي دارد

يکي ديگر از ويژگي هاي فوق العاده پارچه ژاکارد لمه، قابليت استفاده از آن براي دوخت مانتو، کت و پيراهن هاي متنوع است. شايد به همين دليل آن را بهترين پارچه ژاکارد براي عيد مي نامند. زيرا شما مي توانيد با اين پارچه هم لباس روزمره مانند مانتو بدوزيد هم در طراحي و دوخت کت و شلوار زنانه يا پيراهن هاي رسمي استفاده نماييد. همانطور که اشاره شد، اين پارچه ايستايي متوسط و رو به بالا دارد. در نتيجه مي توانيد به راحتي از آن براي دوخت لباس هاي مجلسي استفاده نماييد. بخصوص پارچه ژاکارد لمه گل ريز که براي دوخت لباس هاي مختلف مجلسي و حتي کژوال مناسب است.

اين پارچه آبرفت يا اتو رفت ندارد

يکي از دلايلي که معتقديم پارچه ژاکارد لمه، بهترين پارچه ژاکارد براي عيد است عدم آبرفت يا اتو رفت اين پارچه است. در واقع اين ويژگي ها باعث مي شود هر پارچه اي، تبديل به پارچه اي فوق العاده شود. عدم آبرفت و اتو رفت به اين معناست که پس از شستشو و اتو کشي، ابعاد پارچه مورد نظر شما تغيير نمي کند. در نتيجه نه نياز است متراژ بيشتري از اين پارچه تهيه کنيد و نه نگران تغيير سايز لباس دوخته شده خود باشيد.

دوام پارچه ژاکارد لمه بي نظير است

دوام يک پارچه مي تواند به فاکتورهاي مختلفي بستگي داشته باشد. اولين فاکتور، جنس الياف تشکيل دهنده پارچه است. فاکتور بعدي نوع بافتي است که پارچه با آن توليد شده است. در پارچه هاي طرحدار، جنس رنگ و نوع چاپ نيز مي تواند تاثير زيادي بر دوام نهايي پارچه داشته باشد. اما پارچه ژاکارد لمه با توجه به نوع بافت و طرح پارچه که درون الياف آن تنيده شده، دوامي فوق العاده دارد. الياف ويسکوز نيز شباهت بسياري به الياف پنبه دارند و دوامي فوق العاده براي شما به ارمغان خواهند آورد. اين پارچه بر اثر شستشو يا استفاده روزمره و فرسايش، تغيير فرم يا رنگ نخواهد داد.

اين پارچه ايستايي خوب و چروک پذيري اندکي دارد

اگر به دنبال بهترين پارچه ژاکارد براي عيد هستيد، حتما قصد پوشيدن آن در مهماني هاي مختلف را داريد. لباسي که براي مهماني تهيه مي کنيد، بايد ايستايي متوسط و رو به بالايي داشته باشد. در واقع تمام لباس هاي رسمي با پارچه هايي اينچنيني طراحي مي شوند. ايستايي مناسب پارچه باعث مي شود ظاهر شما رسمي، مرتب و آراسته به نظر برسد. علاوه بر اين پارچه ژاکارد لمه گل ريز، چروک پذيري اندکي نيز دارد. اين ويژگي به اين معناست که اين پارچه به سختي چروک مي شود و شما مي توانيد براي استفاده طولاني مدت روزمره از آن استفاده نماييد. هر چه الياف به کار رفته در پارچه شما کيفيت بالاتري داشته باشد، چروک پذيري آن کاهش مي يابد. البته همواره بايد در نظر داشته باشيد که مرغوبيت الياف تاثير زيادي بر قيمت پارچه ژاکارد لمه دارد.

با پارچه ژاکارد لمه گل ريز چي بدوزيم؟

حالا که با ويژگي هاي ايدئال پارچه ژاکارد لمه آشنا شديد، بد نيست با چند مدل لباسي که مي توانيد با اين پارچه بدوزيد نيز آشنا شويد. بهترين پارچه ژاکارد براي عيد براي در وهله اول براي دوخت مانتو مناسب است. مدل هاي متعددي از مانتوهاي بلند و کوتاه را مي توانيد با اين پارچه طراحي نماييد. البته مانتوهاي کتي و اورسايز، اولين و بهترين گزينه هستند. در واقع براي اينکه زيبايي طرح پارچه بيشتر نمايان شود، شما به يک مدل ساده نياز داريد. مخصوصا با در نظر گرفتن اين نکته که دوخت لباس هاي مدل دار و پر چين با پارچه طرحدار ممکن است استايل شما را شلوغ نشان دهد. مانتوهاي کتي فيت بدن نيز همچنان گزينه اي عالي براي دوخت با اين پارچه محسوب مي شوند. اگر به مانتوهاي بلند علاقه داريد، مدل هاي گشاد و جلو باز را به شما توصيه مي کنيم.

يکي از مزاياي پارچه ژاکارد لمه گل ريز، قابليت استفاده از آن در طراحي آستين و يقه هاي متنوع است. اگر به آستين هاي مدل دار که اين روزها ترند هستند علاقه داريد، اين پارچه گزينه اي فوق العاده براي شما خواهد بود. مي توانيد با آن مانتو يا لباس هاي مجلسي با آستين هاي پف دار، کلوش، لاله اي و فرانسوي طراحي کنيد. اين پارچه براي دوخت سارافون، پيراهن هاي کوتاه و بلند ماکسي و دامن هاي مجلسي مناسب است. گل هاي زيباي اين پارچه و ايستايي متوسطي که دارد، باعث مي شود لباس ساده شما جلوه اي صد چندان پيدا کند. اگر خانم ساده پسندي هستيد و به پارچه هاي جلسي پر زرق و برق علاقه نداريد، اين پارچه مي تواند انتخاب جذابي براي شما باشد. قيمت پارچه ژاکارد لمه در مقايسه با بسياري از پارچه هاي مجلسي، کاملا مقرون بصرفه است.

قيمت پارچه ژاکارد لمه چطور تعيين مي شود؟

همواره در هنگام خريد هر پارچه اي، قيمت آن مي تواند در تصميم گيري شما تاثير بسياري داشته باشد. قيمت پارچه ژاکارد لمه به فاکتورهاي متعددي بستگي دارد. با توجه به اينکه مدل پارچه ژاکارد لمه گل ريز طرفداران بيشتري دارد، گاهي ممکن است قيمت آن در مقايسه با ساير مدل ها بيشتر باشد. همانطور که اشاره شد، اين پارچه بهترين پارچه ژاکارد براي عيد است و معمولا از کشورهاي ديگر مانند ترکيه و چين وارد مي شود. در نتيجه کشور توليد کننده و زمان عرضه مي تواند بر قيمت پارچه ژاکارد لمه تاثير مستقيم داشته باشد. اما در نهايت، کيفيت و الياف به کار رفته در آن قيمت نهايي را مشخص مي کند.

منبع : با بهترين پارچه ژاکارد براي عيد 1403 آشنا شويد





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: